شناسنامه بازی:



 

  • نام: Grand Theft Auto V
  • ناشر: Rockstar Games
  • سازنده: Rockstar North
  • نویسنده: Dan Houser
  • سری: Grand Theft Auto
  • سبک: اکشن ماجرایی،جهان باز (TPS)
  • پلتفرم: x360,ps3,PC
  • درجه سنی: M
  • حالت ها: Single-player و multiplayer
  • تاریخ عرضه: TBA
  • سایت رسمی بازی



 

پنجمین سرقت:

ساحته و عرضه شدن این بازی قابل پیش بینی ترین نسخه بین بازی های دیگه بود که بالاخره به طور رسمی در 25 اکتبر سال 2011 معرفی شد.اولین تریلر بازی در 2 نوامبر 2011 پرده برداری شد و البته تاریخ انتشاری هم از بازی اعلام نشد.بازی Grand Theft Auto V که به اختصار GTA V گفته میشه اولین نسخه اصلی بعد از GTA IV که در سال 2008 منتشر شد و به طور کلی پانزدهمین نسخه این سریه که عرضه میشه.داستان بازی در شهر Los Santos در ایالت San Andreas و محیط اطراف اون در جریانه که بر اساس کالیفرنیای جنوبی و لس آنجلس امروزی ساخته شدن.شهر Los Santos قبلا به عنوان یکی از سه شهر بزرگ در نسخه San Andreas وجود داشت.
در تریلری که در 2 نوامبر 2011 منتشر شد از *Vinewood،تپه ها و دره های روستایی رونمایی شد.ویژگی های جدید که در بازی میشد دید گلف،هواپیما،جت اسکی و یک ورزشگاه بودن.آهنگ مورد استفاده در تریلر هم آهنگ "Ogdens' Nut Gone Flake" از گروه بریتانیایی The Small Faces بود.سازندگان در این بازی گفتن که قدرتشون رو آزادی بیشتر و جسورانه تر در بازی،داستان سرایی،ماموریت های مبتنی بر گیم پلی و مولتی پلیر گذاشتن.تصاویر جدیدی از بازی در وبلاگ منتشر شده تحت نام حمل و نقل که از تصاویری از هواپیما،جت و همچنین تایید بازگشت دوباره دوچرخه به این نسخه است.دو روز بعد از انتشار این تصاویر،تصویرهای دیگه ای منتشر شد به اسم اوقات فراغت که شما میتونید در بازی تنیس،دوچرخه سواری و parachuting (چتربازی،سقوط آزاد) انجام بدید.در تصاویر دیگه ای که بعدها منتشر شد و کسب و کار نام داشت شما میتونید با سرقت هواپیما و اتومبیل و تیراندازی به هلیکوپتر پلیس پول بدست بیارید.


Vinewood در تریلر نمایشی بازی.

تحلیل تریلر بازی:

در تریلری که از بازی منتشر شد میشد با دقت کردن روی تصاویر به نکاتی پی برد و یک سری از اسرار بازی که راک استار فعلا به اونا اشاره ای نکرده رو بهش پی برد.خب باهم نگاهی دقیق تر به تریلر بازی میندازیم.
راننده:
اولین چیزی که تو این تصویر به چشم میخوره یه ماشی قرمزه.در پس زمینه تصویر هم یک مرد جوان در حال فرار از دست یک گروه پلیسه.بر اساس شایعات،پیش بینی میشد که شخصیت اصلی این نسخه یه مرد سفید پوست میانسال باشه اما اگه دقتمون رو تصویر بالا ببریم و روی راننده این ماشین زوم کنیم میبینم که یک مرد سیاه پوست یا یک نژاد اسپانیایی رو صندلی راننده نشسته که به احتمال قوی شخصیت اصلی بازی باشه!

 


 

 


پلیس تک تیرانداز:
اگر به این تصویر دقت کنید میبینید که هلیکوپتر پلیس در حال درگیری با یه مرد کچله که به یک قبضه AK47 مسلحه.حالا به زیر اسلحه اون مرد اگه نگاه کنید میبینید که یه رد از نورلیزر قرمزرنگ تابیده شده که مخصوص سلاح اسنایپره!البته میشه حدس زد که این نوع پلیس در مواقعی که درحال تعقیب سه ستاره باشیم سروکلش پیدا میشه.

 


 


The Red Baron:
هواپیمایی که در تصویر میبینید یک هواپیمای کوچیک و دونفرس که برای سم پاشی مزارع از اون استفاده میشه که اسمشThe Red Baron هست.حالا این احتمال میره که با این هواپیما این امکان وجود داشته باشه که سم پاشی کرد.تاثیر سمی که این هواپیما پخش میکنه باعث سرفه و گیج شدن میشه.

 


 


سرقت اتومبیل:
چیزی که در این تصویر مشخصه اینه که یه مرد در تلاشه که یه کامیون در حال حرکت رو بدزده و پلیس داره تعقیبش میکنه.GTA قبلی همچین امکانی رو نداشت.این ویژگی جدید بازیه که به بازیکن توانایی انجام سرقت وسایل نقلیه در حال حرکت رو میده.

 

 
 


دوچرخه سواری:
در این تصویر میبینید که یه مرد در حال دوچرخه سواریه که به نظر میرسه در اسکله سانتا مونیکا باشه(یا سانتا ماریا در GTA).باتوجه به هیکل و عضلات این مرد میشه فهمید که دوچرخه سوار نیست و به احتمال قوی شخصیت اصلی بازیه.با توجه به این توضیح که لباس شخصیت اصلی به لباس مخصوص دوچرخه سواری تغییر کرده میشه فهمید که قابلیت سفارشی کردن لباس شخصیت هم وجود داشته باشه.البته شاید این قابلیت وجود داشته باشه که باتوجه به نوع فعالیت و کاری که انجام میدید لباستون تغییر کنه.

 


 


مسابقات off-road:
اینجا دو موتور سوار رو میبینیم که با موتور تریل در حال مسابقه هستن.این عکس نوید این رو میده که میتونیم در مسابقات خارج از شهر و در جاده خاکی با موتور شرکت کنیم.امیدوارم تعدد این مسابقات بالا باشه و ازش لذت ببریم.

 

 


چتربازی:
در این عکس هم یه مرد رو در حال چتربازی میبینیم که در حال پایین رفتن به سمت یه دره بزرگه که یکی از مکانهای بیابانی بازیه.

 


 


تنیس و سایر ورزش ها:
همونطور که میدونید سری GTA پر از مینی گیم های مختلفه.هرچند نسخه قبلی از این نظر به مسایل نسبتا ساده مثل دارت و بولینگ محدود شده بود.در این تصویر ما میتونیم فرض رو بر این بزاریم که در این نسخه شاهد مینی گیم های زیادتری باشیم.از جمله تنیس که در تصویر مشاهده میکنید.در پس زمینه تصویر هم یه ویلای زیبا رو میبینید که این احتمال رو میشه داد که مال شماست و در بازی مالیکیت وجود داشته داره و شما بتونید خرید و فروش کنید!

 


 

مکان ها:

نقشه GTA V حدود 5 برابر از نقشه GTA IV بزرگتره.شهر لوس سانتوس به تنهایی 2 برابر نقشه liberty cities هست.
برخی از مکان های موجود در GTA V:

 

  • San Andreas
  • Los Santos
  • Vinewood
  • San Fierro
  • Las Venturas
  • Palm Springs (در رابطه با مکان آسیاب های بادی)



 

وسایل نقلیه:

در تریلر نمایش داده شده میشه یک سری از وسایل نقلیه رو شناسایی کرد.باهم نگاهی کوتاه بهشون میندازیم.




 

  • اتومبیل:



دوچرخه
---
Futo

---
Audi R8 Spyder
بدون نام
 
این ماشین بسیار شبیه به یک Aston Martin Vantage است.از جلو هم شباهتی به پورشه هم داره ولی همون استون مارتین محتمل تره.
Subaru Impreza WRX
Bentley Continental GT estate

Serrano
---
jeep
Landstalkerو premier

این دو خودرو در GTA 4 هم هستن.سمت چپ Landstalker و سمت راستی premier.
Habanero
---
Emperor
---
Cheetah



 

  • هواپیما و هلیکوپتر:



Shamal

هواپیمای سمپاش

Maverick
---
F-35


Eurocopter AS350 Ecureuil




 

  • سایر وسایل نقلیه:



موتور سیکلت
جت اسکی




 

  • ماشین پلیس:




در تریلر نمایش داده شده مدل اصلی ماشین پلیس همون ماشین پلیسه Liberty City هستش که با موتور گرافیکی این نسخه به روز شده.

شایعات:

یک پوستر قبلا از بازی روی نت اومد که گفته میشد توسط یکی از اعضای سازنده بازی لو رفته و بعد از این اتفاق از تیم سازنده اخراج شد.این پوستر اطلاعات زیادی رو از بازی لو داد که میشه بهشون استناد کرد.


 

  1. شخصیت اصلی و محوری بازی یه نفره که تنهاست.اسم این شخصیت "آلبرت داسیلوا"(Albert De Silva)هست.همونطور که تو بخش تحلیل تریلر اشاره شده اون نژادی اسپانیایی داره و بخشی از خانواده Vice City هم هست.اون تصمیم به حل و فصل کردن مشکلات در لوس سانتوس داره.آلبرت یه پسر به اسم کوین داسیلوا داره.اون تنبل و بی فایدس و به بازی های FPS علاقه داره.هرچند با این حال مورد تحسین پدرشه.
  2. در قسمت مولتی پلیر بازی امکان بازی کردن 32 نفر وجود داره که میتونن مثل RDR به شکل دار و دسته ای بازی کنن.گروه شما از طریق XP رده بندی نمیشه و از طریق اعتبار صورت میگیره.شما میتونید با سرقت و حمله به یک پایگاه نظامی اعتبار به دست بیارید.رهبر گروه کنترل بسیار بیشتری رو خودش و سایر اعضای گروه داره.رهبر قادره خودش و اعضای دیگه رو رتبه بندی کنه و برای هر عضو هدف خاصی رو در نظر بگیره.جالب اینجاست که این فقط در داحل شهر صادقه و خارج از شهر کنترلی نداره.
  3. همونطور که بخش های قبلی گفتم نقشه این نسخه 5 برابر از نقشه نسخه قبل بزرگتره و مثل همه نقشه های سری GTA به سه بخش تقسیم میشه.
  4. هواپیماها قابل پرواز و کنترل هستند.تنوع هواپیماها از جنگ جهانی دوم تا جت های امروزی گسترده است.
  5. ماشین ها و اسلحه ها به یک اندازه قابل تنظیم و سفارشی شدن هستند.برای مثال،میتونید یک صدا خفه کن رو اسلحه نصب کنید یا یک کپسول نیتروژن رو روی اتومبیل.



 

عکس ها:











Click here to view the original image of 600x375px.
 


موضوعات مرتبط: دنیای بازی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 13 مهر 1392برچسب:نقد بررسی بازی gta v, | 13:43 | نویسنده : امیر حسین یوسفی |


بوگاتی ویرون


 

به گزارش از زفان به نقل از راسخون ،رودستر تازه بوگاتی که مبتنی بر ویرون 16.4 سوپراسپرت است، با موتور 16 سیلندر W و قدرت 1200 اسب‌بخار در 2.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و سرعت نهایی آن 410 کیلومتربرساعت خواهد بود.

آرايش سيلندرهاي اين موتور W16 است و در واقع از كنار هم قرار داده شدن دو موتور 4 ليتري با يك زاويه تند شكل گرفته است. اين دو موتور در مجموع 7.9 ليتر ظرفيت دارند و مي‌توانند در نمونه اصلي تواني برابر 987 اسب‌بخار توليد كنند.

 

 

 

نمونه ديگري كه در نمايشگاه ژنو به نمايش درآمده اين گرند اسپرت با فيبركربن رنگ شده است كه تمامي بخش‌هاي خارجي آن كه از جنس فيبركربن هستند به رنگ قهوه‌اي ديده مي‌شوند. بخش‌هاي داخلي از چرم قهوه‌اي پوشيده شده است. اين نمونه سوپراسپرت با قيمت 2.36ميليون دلار وارد بازار خواهد شد.

 

 

 

 

بدنه فيبر كربني و رنگ‌ Jet Grey تيره ناميده شده و در آن به جاي ايجاد تضاد توسط دو رنگ گوناگون رنگ خاكستري تيره در بعضي بخش‌ها مانند سقف براق و در سطوح ديگر مانند آينههاي خارجي و دسته‌هاي در مات استفاده شده است. چرخ‌ها با سياه رنگ شده و بخش‌هاي داخلي نارنجي هستند.

 



 

سرعت رودستر تازه بوگاتي تنها در 2.6 ثانيه از صفر به 100 كيلومتربرساعت مي رسد و مي‌تواند با سرعت نهايي 410 كيلومتربرساعت حركت كند كه به شكل الكترونيكي به 375 كيلومتربرساعت محدود شده است.

 

 

 

 

رودستر جديد بوگاتي كه Grand Sport Vitesse ناميده شده و سريع‌ترين رودستر جهان است مي‌تواند با سقف باز با سرعت حداكثر 360 كيلومتربرساعت و در حالي كه سقف آن بسته شده با سرعت نهايي 407 كيلومتربرساعت حركت كند. گشتاور نيرو 1500 نيوتن‌متر در 3000 تا 5000 دور در دقيقه موتور خواهد بود.

 

تمامي ديگر بخش‌هاي عملياتي اين خودرو بايد آنقدر قدرتمند باشند كه بتوانند چنين باري را تحمل كنند. به همين دليل براي اين خودرو جعبه گيربكس هفت‌سرعته اختصاصي با دو كلاج طراحي شده است.

 

 

 

 

آرايش سيلندرهاي اين موتور W16 است و در واقع از كنار هم قرار داده شدن دو موتور 4 ليتري با يك زاويه تند شكل گرفته است. اين دو موتور در مجموع 7.9 ليتر ظرفيت دارند و مي‌توانند در نمونه اصلي تواني برابر 987 اسب‌بخار توليد كنند.

 

 

 

 

براي بوگاتي ويرون 16.4 كه در سال 2005/1384 وارد خط توليد شد، موتوري طراحي شده كه مي‌توان آنرا يكي از شاهكارهاي صنعت خودروسازي به شمار آورد. اين موتور 16 سيلندر، هشت ميل‌سوپاپ، 4 توربوشارژر و 64 والو دارد.

 

 

 

 

يكي از بخش‌هاي جالب‌توجه در طراحي اين خودرو كه در حقيقت رودستر مبتني بر بوگاتي ويرون 16.4 است، اسپويلرهاي روي سقف آن هستند كه صداي برخورد باد را به شكل چشمگيري كاهش داده و آنرا به سمت قسمت‌هاي داخلي هدايت خواهند كرد. تيغه بادشكني هم براي خودرو در نظر گرفته شده كه مي‌تواند در قسمت بار جا بگيرد و تنها زماني كه مورد نياز است، باز شود.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: گران ترین ماشین های دنیا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 13 مهر 1392برچسب:ربارهی بوگاتی ,دربارهی ماشین بوگاتی ,درباره ی خودوروی بوگاتی ,بوگاتی , | 13:27 | نویسنده : امیر حسین یوسفی |

 

باز هم به سنت هر ساله شاهد نسخه ای دیگر از بازی Pro Evolution Soccer خواهیم بود. رقابت این بازی با نسخه رقیب غربی خود یعنی FIFA همراه یکی از جذاب ترین رخداد های دنیای بازی های رایانه ای ورزشی بوده است .تقریبا از سال ۲۰۰۸ به بعد نسخه های منتشر شده توسط کمپانی کونامی دچار یکنواختی در گیم پلی و هوش مصنوعی فاجعه بر انگیز شد. هسته اصلی بازی که شامل فیزیک بازیکنان می شد دیگر جواب گوی نیاز ها و هماهنگ با پیشرفت های بازی نبود و از همان سال هاافت PES شروع شد . همان موقع بود که کونامی متوجه پیشرفت های رقیب شد و تصمیم گرفت که انقلابی در بازی خود به وجود بیاورد.

عنوان : Pro Evolution Soccer 2014
سبک : ورزشی – فوتبال سیمولیشن
سازنده و توسعه دهنده :‌ کونامی
ناشر : کونامی
پلتفورم های مقصد : PlayStation 3 , Xbox 360 , Windows PC , PSP
تاریخ عرضه : بیستم سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی – بیست و نهم شهریور ۱۳۹۲
رتبه بندی سنی :‌ Everyone

تیم توسعه بخش ورزشی کونامی در سال ۲۰۰۸ و با شروع افت واضح بازی خود جلسه ای ویژه ترتیب دادند. تصمیماتی در آن جلسه گرفته شد و برنامه ای بلند مدت برای توسعه بخش ورزشی در دستور کار قرار گرفت :

-در ابتدا تصمیم گرفته شد که موتور نسخه فعلی بازی تصحیح شود و بخش های گرافیک و فیزیک بازی تقویت شود .
-بخش فنی و آنلاین بازی باید مبتنی بر سرور های مختلف و نیاز های گوناگون تقویت می شد و تا بازیکنان با لودینگ های طولانی در بخش اتصال به سورو روبرو نشوند.
-بخش هوش مصنوعی بازی با توجه به ضعف های موتور اولیه همچنان با مشکلات زیادی روبرو بود و باید فکری جدی در مورد آن می شد و در نهایت با تقویت بخش های محاسباتی موتور بخش هوش مصنوعی نیز تقویت شد.
-مشکل بزرگ کونامی در لایسنس تیم ها مطرح دنیا بود و در زمان انتشار بازی تیم های بزرگ ( مخصوصا در لیگ های آلمان و انگلستان ) با نام های عجیب و غریب دیده می شدند.

کونامی و تیم سازنده بازی PES با اینکه توانستند ایرادات موتور بازی خود را تا حدود زیادی برطرف کنند اما باز هم بازی FIFA به عنوان تنها رقیب این بازی هم در بخش فنی و گیم پلی بازی و هم در بخش فروش بازی به شدت از رقیب ژاپنی خود پیشی می گرفت .
در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ تیم فنی کونامی طبق دستوری محرمانه به تیم توسعه و فنی PES Productions اعلام کردند که گروهی متشکل از زبده ترین برنامه نویسان را به یک بخش ویژه منتقل کنند تا بر روی یک موتور جدید با قابلیت های ویژه و باور نکردنی کار کنند. تیم توسعه ویژه کار خود را بر روی یک موتور آغاز می کنند و بخش های فیزیک ، هوش مصنوعی ، گرافیک ، سیستم نورپردازی و هسته موتور که قابلیت های باور نکردنی داشت را با توجه به قابلیت هایPES تغییر و تعمیم دادند.

در نهایت بازی Pro Evolution Soccer 2014 با قابلیت های جدید و شعار ” این بازی می تواند سپیده دمی برای یک انقلاب باشد” معرفی شد .

در این تصویر حتی برای نقاط سایه نیز سایه ای برای بازیکنان در نظر گرفته شده است و همه بازیکنان حتی در تاریک ترین نقاط هم دارای کمی سایه با زاویه و نور پردازی مناسبو عالی هستند.

وظیفه ساخت این بازی بر عهده استدیوی دیجیتال اینترتینمنت کونامی GmbH می باشد که تقریبا از ۴ سال پیش برنامه ساخت و توسعه این بازی را شروع کرده اند . دفتر و ساختمان اصلی این استدیوی در توکیو می باشد و این استدیوی همکاری نزدیکی با استدیوی Kojima Productions دارد .این بازی بر مبنای موتور تقویت شده و تغییر یافته Fox Engine که محصول استدیوی Kojima Productions است در حال توسعه می باشد .

این بازی بر مبنای ۶ استاندارد جدید در حال ساخت می باشد که می تواند سکوی پرتابی برای این بازی باشد . این استاندارد ها باعث شده است که بازی از قید و بند محدودیت های قبلی خود رها شود و به تیم توسعه دهنده بازی این اجازه را دهد که ویژگی های جدید را خلق کنند و تنوع و هیجان در سطح بازی را به بالاترین حد ممکن برسانند.موضوع اصلی این استاندارد ها درباره حرکت صحیح بازیکنان ، تغییر مکان دادن ها آنها و پرداختن به فوتبال مدرن است .
دیگر از آن بازیکنان فیزیکی غول پیکر و عضلانی در فوتبال مدرن خبری نیست و فوتبال مدرن به سمت هوشمند شدن حرکت کرده است ، به همین دلیل PES جدید نیز با توجه به این رویکرد به دنبال فراورده های ویژه ای است:

- فروکش کردن جریان بازی در اواسط آن و عکس العمل تماشاچی ها
- نگاه کلیدی به فردی بودن بازیکنان و عوامل موفقیت هر فرد در تیم
- پیاده سازی تاکنیک های متنوع توسط هر تیم
- اساس کار تیمی و گروهی
- بهبود گرافیک و انیمیشن های بازی
- قدرتمند بودن سیستم جدید برای تعریف دوباره مکانیزم ها ان هم بدون محدودیت
- هوش مصنوعی پیشرفته بازیکنان و تصمیم گیری های منطقی و حتی احساسی در طول بازی
- وجود یک هسته برنامه ریزی شده قدرتمند برای تعریف بخش های ریز بازی

همه این موارد از عوامل ویژه کونامی برای انتشار یکی از بهترین نسخه های این سری می باشد .

بر مبنای این فرآورده ها کونامی ۶ اصول ویژه را در بازی با توجه به ویژگی های زیر پیاده سازی کرده است . در واقع این ۶ اصول برگرفته از ویژگی های زیر است.

۱- دریافت و کنترل توپ
۲- فیزیک شروع بازی
۳- احساسات قبل از شروع بازی ( هیجانی بودن بازیکنان و یا اضطراب )
۴- عجله یا سرخوش بودن بازیکنان کم تجربه در مسابقات مهم
۵- تجربه بازی های قبلی
۶- فرمان ها و تاکتیک ها و استفاده از بازیکنان با تجربه

کونامی با استفاده از این ویژگی ها که در دنیای واقعی فوتبال نیز رخ می دهد ۶ اصول را در نسخه جدید گنجانده است که باعث شده است بازی در همه بخش ها دچار ارتقا کیفیت شود .

شش اصول اصلی کونامی عبارتند از :

۱- فناوری TrueBall
برای اولین بار کونامی همه توجه خود را بر روی توپ گذاشته است. نحوه حرکت توپ و چگونگی حرکت با آن و چگونگی استفاده از آن، اولین تماس با توپ و نحوه کنترل آن در هر بازیکن منحصر به فرد است . بازیکن ممکن است به دریافت یک پاس فرار زیبا فکر کند اما این سیستم یک قدک جلوتراز بازیکن عمل کرده و حتی نحوه فرار از دست مدافع تیم حریف را نیز پردازش و شبیه سازی می کند .
فناوری TrueBall به بازیکن اجازه می دهد که بازیکن حریف را به دام بیاندازد تا امکان رد گیری پاس ها گرفته شود و همچنین با توجه به چگونگی تغییر وضعیت بدن بازیکن و تغییر وزن بازیکن ها اجازه عکس العمل را به شما می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشید.
در نتیجه بازیکن کنترل کاملی بر روی بدن خود دارد و می تواند برای دریافت پاس ها مختلف عکس العمل های متفاوتی داشته باشد و درواقع این فن آوری این اجازه را می دهد که بازیکن حتی در محیط های کوچک تر و بسته تر کنترل کاملی هم بر روی بدن خود داشته باشد و هم بتواند به توپ ارتباط برقرار کند و هم آنکه از اذیت های مدافع و بازیکنان حریف خلاص شود .
در سری های قبلی PES بازیکن ها آزادی زیادی برای پاس دادن به فضا های خالی نداشتند اما در سری جدید با توجه به فن آوری TrueBall بازیکنان می تواند به تمام فضا های خالی زمین دسترسی داشته باشند و کنترل کاملا آزادی بر روی توپ و نحوه حرکت توپ داشته باشند.

نتیجه این فناوری : کنترل باز و ارائه چرخش های ۳۶۰ درجه، کنترل کامل توپ در فاصله های کوتاه و یا چند متری ، هدایت توپ توسط پاها برای انجام حرکات و دریبل های ظریف ، توانایی مانع شدن و سپر شدن برای توپ و ممانعت از ربودن توپ توسط بازیکن تیم حریف ، استفاده استادانه و فریبکارانه از هر دو پا ، مراقبت نزدیک و دید بصری هوشمندانه حرکات بازیکنان حریف ،خواهد بود.

۲- فناوری سیستم حرکت پایداری ( Motion Animation Stability System ) یا به اختصار

M.A.S.S

درگیری فیزیکی بین بازیکنان یکی از مهمترین شالوده های فوتبال است و فناوری M.A.S.S قرار است به خوبی نحوه شبیه سازی برخورد ها و تماس های فیزیکی بدن بازیکن ها را بر عهده داشته باشد. در واقع این سیستم به جای یک سری حرکات و انیمیشن ها از پیش تعیید شده به صورت هوشمندانه و فورا واکنش می دهد و این واکنش ها بسته به وضعیت های هر بازیکن می تواند مختلف باشد. بسته به ندازه و جهت نیروی وارد شده ، قدرت و استقامت هر دو بازیکن ، قد و اندازه انها و حتی عوامل محیطی مثل لغزنده بودن زمین ،این واکنش ها می توانند متفاوت باشند و از یک تلو تلو خوردن کوچک تا تکل های خشن را پوشش می دهند .
بخش ویژه این سیستم تکل زنی ها می باشد،دیگر مانند نسخه های پیشین از تکل های خشک خبری نیست و بازیکن ها این اختیار را دارند که با توجه به موفقیت توپ و بازی تکل های خود را انجام دهند یا از انجام تکل منصرف شوند و مثلا در یک موقعیت ۵۰-۵۰ هوش مصنوعی بازین تصمیم می گیرد که دنبال توپ برود و یا تکل کند و اگر تصمیم به تکل گرفتن شد کجا و به چه نحوه این تکل را انجام دهد تا یک تکل صحیح و بدون خطا را انجام دهد.
یکی از ویژگی های جدید در M.A.S.S استفاده از جنگ های تن به تن در بزای است . بیشتر مدافعان خواهان جنگ های تن به تن با مهاجمان هستند و مهاجمان نیز برای فرار از این جنگ ها تلاش می کنند.

فشار بیشتر بر روی بازیکن ، حمله از روبرو ،کنار یا از پشت ، محدود کردن فضا های عبور ، تلاش برای سبقت گرفتن از بازیکن حریف ، حفظ تعادل بدن در مواقع تنه زدن ، دریبل های ویژه و حتی دشمنی های شخصی بازیکن ها باعث می شود که فناوری M.A.S.S عملکرد ویژه ای در بازی داشته باشد.

۳-فناوری Heart
تعریف دقیق اینکه چه چیزی باعث هیجان بالا در فوتبال می شود دشوار است چرا که یک ویژگی فنی نیست بلکه بیشتر یک خاصیت احساسی است . مسابقت فوتبال همواره با حضور یک جمعیت زیاد به عنوان تماشاچی که از آن به عنوان یار ۱۲ ام یاد می شود همراه بوده است. فناوری Heart در PES2014 به عنوان نحوه عملکرد تماشاچیان مورد توجه است و تماشاچیان به عنوان یک عامل تقویت کننده اعصاب برای تیم های خانه و یک عامل تخریب روحیه برای تیم های میزبان عمل خواهند کرد .

همچنین نحوه رفتار بازیکنان نیز بر روی تماشاچیان اثر می گذارد و رفتار های ضعیف یک بازیکن خوب می تواند حسابی تماشاچیان را عصبانی کند. برعکس ، یک حرکت انفجاری می تواند جو ورزشگاه را برای تیم حریف به یک دیگ جوشان تبدیل کند به نحوی که عملا کنترل بازی از دست تیم حریف خارج شود .

۴- فناوری PES ID
در نسخه شماره ۲۰۱۳ این بازی یک سیستم جدید برای اولین بار قرار داده شد . این سیستم به بازیکن ها اجازه می داد تا رفتار های هم تیمی شان را تشخیص دهند و نوع رفتار آنها را در لحظه فرار و یا موارد دیگر پیش بینی کنند . در نسخه ۲۰۱۴ این بازی قدرت این سیتم ۲ برابر شده است و همچنین هوش مصنوعی ویژه ای برای این سیستم در نظر گرفته شده است تا انیمیشن ها و حرکات ویژه ای را برای تشخیص رفتار های هم تیمی ها پردازش کند .

۵- فناوری Team Play

در واقع هسته های هر تیم را این فناوی تشکیل می دهد و تیم ها می توانند انواع تاکتیک های مختلف و استفاده از نقاط کلیدی زمین را به صورت مجزا پردازش کنند. این هسته برای بیش از ۳ بازیکن وجود دارد و یعنی اینکه سیستم هوش مصنوعی بازی می تواند به صورت لحظه ای کنترل ۴ بازیکن را به عهده بگیرد . این ۴ بازیکن قادر خواهند بود تا از حفره های دفاعی ، کنار ه های خط طولی ، و یا بازی های بدون توپ استفاده کنند تا تیم حریف را دچار سردرگمی شدید کنند و موقیعت های ویژه ای را خلق کنند .

این فناوری می تواند نقاط ضعف هر یک از تیم ها را با توجه به نحوه آرایش و تاکتیک های انها در طول بازی ( تغییر تاکتیک به صورت دستی یه به صورت خودکار توسط هوش مصنوعی بازی ) تشخیص دهد و از آنها به نحوه احسن استفاده کند .

۶- فناوری هسته ( The Core)

این بخش از بازی توسط تیم توسعه PES و با مشاوره چندین ساله از طرفدارن PES پایه ریزی شده است و تمام عناصر کلیدی در نسخه های قبل در این بخش پیاده سازی شده اند و طیف گسترده ای از پیشرفت های مخصوص این سری نیز در این بخش انجام شده است .
بخش گرافیگی بازی نسبت به نسخه های قبل پیشرفت زیادی داشته است و انیمیشن ها نرم تر اجرا می شود و دیگر تاخیری در اجرا انها مشاهده نمی شود . حرکات بازیکنان به فوتبال واقعی بسیار نزدیک شده است . نحوه محاسبه میزان فشار برزمین و ویژگی های زمین تغییر کرده است و پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است .

به رگ گردن بازیکن توجه شود که در لحظه شروع بازی برجسته است و بعد از چند صدم ثانیه محو می شود و گردن به حالت طبیعی می رسد . دیگر از بازیکنان عضلانی خبری نیست

سیستم جدید نور پردازی محاسبات ویژه ای را برای بازی انتخاب کرده است و ویژگی های محیطی و و رزشگاه ها بر این نور پردازی تاثیر گذار خواهند بود.
تصمیم گیری های در جریان بازی و تغییر تاکتیک های پیشرفت های چشم گیری داشته است .ضربات آزاد و پنالتی نیز از پایه تغییر کرده است و حتی در ضربات آزاد بخش های فریب و به دام انداختن حریف با زدن ضربات کوچک گنجانده شده است .

در بخش ضربات آزاد همچنین کشیدن پیراهن بازیکنان حریف و حتی پاره شدن پیراهن آنها نیز گنجانده شده است .
ضربات دروازه بان ها دقیق تر شده است و حتی بازیکنان می توانند به سمت مقصد ضربه دروازه بان حرکت کنند .
دیواره های دفاعی عکس العمل های متفاوتی را در برار هر ضربه نشان خواهند داد و حتی بازیکنان می توانند به سمت دروازه بان در زمان دریافت توپ نیز حرکت کنند تا از احتمال توپ های برگشتی توسط دروازه بان استفاده کنند .
پنالتی نیز از یک بخش ویژه استفاده می کند تا به بازیکنان کمک کنند تا در چه جهتی به توپ ضربه بزند . همچنین میزان استقامت و نقطه ضعف های دروازه بان ها نیز با یکدیگر متفاوت است.
نحوه عملکرد دروازه بان ها در مواقع پنالتی نیز تغییر کرده است و دروازه بان ها با توجه به گذشته بازیکنان می تواند عکس العمل های خاصی نشان دهند و در مواجه با بازیکنان ضعیف تر در زمان زده شدن پنالتی حتی می توانند به جلو نیز حرکت کنند ( حرکت به جلو بدون انجام خطا ).

تیم های لایسنس شده در بازی :

بازی PES 2014 برای اولین بار از لیگ قهرمان آسیا به صورت کاملا لایسنس شده استفاده کرده است ،همچنین لیگ قهرمانان اروپا نیز مانند گذشته به صورت کامل در این نسخه وجود خواهد داشت . هنوز خبری در مورد دیگر لیگ ها در این نسخه در دسترس نیست .

در مورد لیگ قهرمانان آسیا هنوز اطلاعاتی در دست نیست و تنها حضور این لیگ تایید شده است و از اسامی و لایسنس لباس و ورزشگاه های تیم ها خبری نیست .

بخش آنلاین بازی :
جزئیات خاصی در مورد بخش آنلاین بازی منتشر نشده است اما شواهد از یک جهش عظیم در بخش آنلاین را نشان می دهد .

کاگردان خلاق بازی آقای Kei Masuda در مورد این بازی گفته است :

حتی فکر کردن به اینکه این بازی توسط موتور Fox Engine ساخته شده است نیز برای ما لذت بخش است . در واقع Fox Engine به ما این اجازه را داد که بتوانیم از قید و بند بسیاری از محدودیت ها خلاص شویم.این موتور به تیم سازنده آزادی عمل بدون مرزی را ارائه کرد به نحوی که ما به هر آنچه در ذهن داشته ایم رسیده ایم و می توانم بگویم که دیگر محدودیت برای ما از جانب سخت افزار ها خواهد بود و موتور بازی محدودیتی برای طراحی نخواهد داشت
این نسخه از بازی آغازگر انقلابی بزرگ در این سری از بازی ها خواهد بود وقطعا در نسخه های آینده و نسل بعد شما شاهد ویژگی های بیشتر و جالب تری ازاین بازی خواهید بود.

نمونه ای از پیشرفت های مشهود بازی :
۱- استفاده از موتور فیزیکی جدااز موتور اصلی Fox Engine
بازی PES 2014 دارای ویژگی های جالب تری نیز است ، این بازی برای اولین بار دو موتور بازی را در کنار هم گرد آورده است و موتور فیزیک بازی به نام Barycentre قرار است هدایت بخش های فیزیکی بدن بازیکنان را بر عهده بگیرد .
این موتور در واقع مسئول محاسبه وزن های بخش های مختلف بدن است به نحوی که هر بخش از بدن دارای وزنی مخصوص به خود است . مثلا وزنی که یک دست بازی کن حریف در مواقع دریبل زدن وارد می کند متفاوت از وزنی است که دو دست بازیکن حریف در زمان مبارزه برای هد زدن استفاده می کند .
این بخش شامل محاسبه میزان برخورد ها نیز خواهد بود و هر برخورد با توجه به میزان فشار و ورزنی که وارد می کند متفاوت خواهد بود.
در این موتور میزان مقاومت بازیکنان نیز محاسبه می شود و اینکه به کدام قسمت از بدن ضربه وارد شده است. درواقع نحوه وارد شدن ضربات و نحوه عکل العمل بازیکن متفاوت است و مثلا ضربه ای که به زانو وارد می شود تاثیر بیشری دارد نسبت به ضربه ای که به ساق پا وارد می شود .

۲- بخش فیزیک گرافیکی بازی
این بخش همیشه از ضعف های PES بوده است و نسبت به آن انتقاد های زیادی می شد اما در این نسخه شاهد پیشرفت های بزرگی هستیم . بارز ترین پیشرفت طراحی ویژه کاراکتر ها و بازیکنان تیم ها است به نحوی که پوست صورت و رگ ها و عضلات بازیکنان کاملا طبیعی شده است و در هنگام خشم صورت بازیکنان تغییر رنگ می دهد و در هنگام وارد شدن فشار رگ های صورت و گردن آنها نمایان خواهد شد .
پیراهن بازیکنان از بدن ها جدا است و می توان انها را کشید یا حتی پاره کرد .

بازیکنان می توانند از زانو های خود نیز در مهار توپ استفاده کنند و حتی بازدن تنه با شانه های خود با بازیکن حریف آنها را سرنگون سازند .

۳- بخش هوش مصنوعی بازیکنان

این بخش با توجه به موتور پایه بازی یعنی Fox Engine دچار پیشرفت های زیادی شده است . در واقع هر بازیکنان بر مبنای چرخش ۳۶۰ محیطی خوی د بازیکنان نزدیک و دور هم تیمی و حتی تیم حریف تصمیمی برای ادامه بازی خود می گیرد

برای مثال در تریلر به نمایش در آمده از گیم پلی بازی :

بازیکن تیم سانتوس توپ رو در ختیار دارد و قصد حرکت به سمت چپ و سعی در اختیار گذاشتن توپ برای نیمار بازیکن تکنیکی و سریع برزیلی دارد ولی مارکوس آسانسائو هر چه سعی میکنه فضایی نمیبیند ان هم به یک دلیل است ،کوچک کردن زمین توسط تیم بایرن با تعداد بالای بازیکن و این که در یکی از این عکس ها میبینید که ۴ بازیکن نیمار رو محاصره کرده اند .

بواتنگ برای کوچک کردن هر چه بیشتر فضا به جلو حر کت می کند و یک بازیکن را در آفساید قرار می دهد .

به همین سو وقتی آسانسائو میبینه که کاری نمی شود کرد یک پاس رو به عقب میدهد و بازیکن بعدی منطقه بازی را برای باز کردن زمین عوض میکند .

نتیجه گیری :
امسال رقابت بین FIFA و PES تنگ تر و حساس تر از هر سال دیگه ای خواهد بود و با توجه به پیشرفت های هر دو بازی می توان امید وار بود که هوادارن هر دو بازی یک تجربه ناب و منحصر به فرد را به دست خواهند آورد . در اینکه نسخه ۲۰۱۴ بازی PES نسبت به نسخه های قبلی پیشرفتی انقلاب گونه داشته است شکی نیست ولی باید دید که این پیشرفت ها در نهایت چه نوع بازی را برای هواداران به نمایش خواهد گذاشت . با توجه به حساسیت بالای کونامی در ساخت این بازی می توان این امید را داشت که این بازی به شروع یک نسل رویایی برای PES تبدیل ش

 


موضوعات مرتبط: دنیای بازی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب:نقد بررسی بازی pes 2014, | 16:23 | نویسنده : امیر حسین یوسفی |

گرانترين اتومبيل هاي جهان (قسمت اول)

در اين مقاله 10 اتومبيل از گرانقيمت ترين اتومبيل هاي جهان به طور مختصر معرفي مي شوند. كه در بين آنها ابر اتومبيل هاي اسپرت و اتومبيل هاي لوكس و تجملاتي هم ديده مي شوند. و البته در اول ليست بوگاتي ويرون افسانه اي، يعني قويترين و سريعترين اتومبيل دنيا قرار دارد.

1ــ بوگاتي ويرون قيمت: 1700000 دلار

5ــ پورشه كاررا GT قيمت: 48000 دلار

اين اتومبيل بوسيله كمپاني آلماني پورشه ساخته شده است. از يك موتور كاملاً جديد 5.7 ليتري V10 قدرت مي گيرد كه 612 اسب بخار قدرت دارد. اين پورشه در زمان 3.9 ثانيه از صفر به 100 كيلومتر در ساعت مي رسد و حداكثر سرعت آن 330 كيلومتر در ساعت است. و در آزمايشهاي جاده اي كه از اين اتومبيل به عمل آمد حتي نتايج بهتري هم بدست آمد.

6ــ مرسدس SLR مك لارن قيمت: 455500 دلار

مرسدس SLR مك لارن يك اتومبيل اسپرت است كه با همكاري دايملر كرايسلر و مك لارن توليد و بهينه سازي شده است. اين اتومبيل در واكينگ انگلستان در مركز فن آوري مك لارن مونتاژ شده است. قلب اين مرسدس يك موتور 8 سيلندر 5.5 ليتري با آرايش V8 با زاويه 90 درجه مي باشد كه در دور موتور 6500 rpm توان 626 اسب بخار و در دور موتور 3250-5000 rpm، گشتاور 780 نيوتن متر توليد مي كند. همانطور كه مشاهده مي كنيد گشتاور توليد اين اتومبيل بسيار بالاست و در بازه زيادي از دور موتور قابل دسترسي است. اين خاصيت به راننده اين امكان را مي دهد كه بدون دغدغه تعويض دنده به راحتي در دنده هاي سبك شتاب بگيرد.

7ــ مي باخ 62 قيمت:385250 دلار

مي باخ 57 و 62 اولين مدلهايي از مدل مي باخ بودند كه بعد از ادغام كمپاني هاي دايملر و كرايسلر ساخته شدند. اين كمپاني از مرسدس بنز جدا شد. اين اتومبيل اولين بار در نمايشگاه اتومبيل توكيو نمايش داده شد كه بر پايه مرسدس بنز كلاس s سدان ساخته شده بود. دايملر كرايسلر مي خواست كمپاني رولزرويس/بنتلي را بخرد ولي در مناقصه BMW و فولكس واگن برنده شدند و دايملر كرايسلر هم براي جايگزيني آن اتومبيل مي باخ را در سال 2002 توليد كرد. موتور اين مي باخ يك موتور 5.5 ليتري ساخته كمپاني بنز است كه با يك توربوشارژر دوبل نفس مي كشد. و آرايش آن V12 (تعداد 12 سيلندر كه سيلندرها با آرايش V قرار گرفته اند) مي باشد.550 اسب بخار توان توليدي اين اتومبيل است. در مورد مي باخ مي توان گفت يك اتومبيل لوكس به تمام معناست.

8ــ رولزرويس فانتوم قيمت: 320000 دلار

رولزرويس فانتوم يك اتومبيل با طراحي داخلي خاص و لوكس است كه بوسيله رولزرويس كه اكنون قسمتي از كمپاني BMW است ساخته شده است. اين اتومبيل اولين بار در سال 2003 متولد شد و اولين اتومبيلي است كه بعد از مالكيت اين كمپاني توسط BMW ساخته شده است. موتور آن 6.6 ليتر حجم داشته ميتواند 453 اسب بخار قدرت و 720 نيوتن متر گشتاور توليد كند. كه آرايش اين موتور 12 سيلندر V12 مي باشد. بدنه اين اتومبيل 2.5 تني از آلومينيوم ساخته شده است. مي تواند در زمان 5.7 ثانيه از حالت سكون به سرعت 100 كيلومتر در ساعت برسد. كه با چنين وزني رقم بسيار خوبي است.

9ــ لامبورگيني مورچيلاگو قيمت: 279900 دلار

اين لامبورگيني به عنوان خلف ديابلو ساخته شده است. كه يك اتومبيل كوپه دو در و دو سرنشين است. اين اتومبيل در تاريخ مارس 2006 در نمايشگاه جنوا به معرض نمايش گذاشته شد. موتور آن 6.5 ليتر حجم دارد كه 640 اسب بخار قدرت دارد.

10ــ آستون مارتين و نكوئيش قيمت: 225000 دلار

آستون مارتين و نكوئيش با موتور V12 خود اولين بار در سال 2001 پا به عرصه گذاشت. اين اتومبيل به عنوان اتومبيل رسمي جميز باند در بيستمين فيلم جميز باند به نام «يك روز ديگر بمير» براي خود اسم و رسمي به هم زده بود. در اين فيلم ونكوئيش مي توانست نامرئي شود و در ميان دشمنانش نفوذ كند. ونكوئيش يك موتور 5.8 ليتري 48 سوپاپه دارد كه آرايش V12 با زاويه 60 درجه داشته مي تواند توان 460 اسب بخار و گشتاور 542 نيوتن متر را توليد كند. و گيربكس 6 دنده نيمه اتوماتيك كار را تكميل مي كند.

 

بوگاتي ويرون 1604قويترين و گرانترين و سريعترين اتومبيل مجاز براي حركت در خيابانهاست و سرعت بالاي 400 كيلومتر بر سرعت (407 كيلومتر بر ساعت) آن ثبت شده است. بيشترين آمار توليد اين اتومبيل در سال 2005 ميلادي بوده است. اين اتومبيل بوسيله فولوكس واگن AG ساخته مي شود(آن قسمتي كه كمپاني خريداري شده ي بوگاتي را اداره مي كند) اسم اين مدل بوگاتي از نام راننده اي كه براي اولين بار در سال 1939 مسابقات 24 ساعته لمان را برد گرفته شده است. موتور ويرون از نوع W16 ميباشد يعني يك موتور 16 سيلندر در 4 رديف كه در هر رديف 4 سيلندر وجود دارد و نحوه آرايش اين رديفها به شكل حرف W انگليسي است.

براساس اظهارات كمپاني فولوكس واگن موتور مدل توليد انبوه ويرون 1040 تا 1020 اسب بخار توان توليد مي كند. البته اين اعداد براساس اسب بخار متريك است و با اسب بخار SAE اين توان مي شود 1026 تا 1006 اسب بخار بنابراين در آمريكا قدرت موتور آن 1001 اسب بخار اعلام شده است. به هر حال اين موتور ركورددار بيشترين توان براي يك اتومبيل قابل رفت و آمد در خيابان است.

2ــ فراري انزو قيمت: 1000000 دلار

اين اتومبيل 12 سيلندر با نامهاي فراري انزو F60 در بازار شناخته شده است، كه نام بنيان گذار كمپاني فراري را برآن نهاده اند. فراري انزو در سال ميلادي 2003 با تكنولوژي اتومبيل هاي فورمول يك ساخته شد. كه از آن جمله مي توان به بدنه از جنس فيبر كربن، سيستم تعويض دنده پي در پي (مانند موتور سيكلت براي سرعت تعويض دنده) و ديسك ترمزهاي از جنس سراميك كربن اشاره كرد. همينطور از تكنولوژيهايي كه استفاده از آنها در مسابقات فورمول يك مجاز نيست هم استفاده شده است. مثلاً در اين مدل فراري از آيروديناميك فعال استفاده شده است. و عملكرد آن به اين گونه است كه بعد از رسيدن اتومبيل به سرعت 301 كيلومتر بر ساعت نيروي فشاري بر اتومبيل (به سمت پايين) به حداكثر مقدار خود يعني 775 كيلوگرم مي رسد در اين زمان كامپيوتر اتومبيل وارد مدار ميشود اسپويلر عقب را به گونه تغيير مكان مي دهد تا نيرو از اين بيشتر نشود.

3ــ پاگاني زوندا ــC12F قيمت: 741000 دلار

از اين اتومبيل اولين بار در نمايشگاه اتومبيل جنوا در سال 2005 پرده برداري شد. در بين اتومبيل هاي ساخت كمپاني پاگاني بر روي هيچ اتومبيلي به اندازه اين اتومبيل كار مهندسي و اصطلاحات نشده است. زوندا از مدلهاي قديمي خود چيزهاي زيادي به ارث برده است از آن جمله موتور 7.3 ليتري V12 آن است. ولي قدرت آن تا 594 اسب بخار زياد نشده است. يك موتور ويژه سفارشي اسپرت با قدرت 641 اسب بخار نيز براي سفارش موجود است. كمپاني سازنده ادعا كرده است اين اتومبيل مي تواند در زمان 3.2 ثانيه از صفر به 97 كيلومتر در ساعت برسد. حداكثر سرعت اين اتومبيل بيش از374 كيلومتر بر ساعت مي باشد و ترمزهاي بسيار قوي آن را به راحتي از 300 كيلومتر بر ساعت به صفر مي رساند اين اتومبيل از نسبت قدرت به وزن خوبي برخوردار است (384) كه اين رقم براي فراري انزو 356 است.

4ــ Koenigsegg CXX قيمت 600910 دلار

CXX مخفف كوپه مسابقه اي است. مدل X با ورودي خود جشن 10 سالگي اولين مدل از سري اتومبيل هاي CC بود. اين اتومبيل بيشتر براي بازار آمريكا ساخته شده است تا ديگر كشورها و از قوانين آن پيروي مي كند موتور 4.7 ليتري تمام آلومينيومي آن داراي 32 سوپاپ است و از نوع V8 است و بوسيله 2 سوپر شارژر قوي تقويت مي شود. اين موتور 806 اسب بخار توان توليد مي كند و گشتاور آن 920 نيوتن متر است.


موضوعات مرتبط: گران ترین ماشین های دنیا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 مهر 1392برچسب:گران ترین ماشین دنیا 2013 , | 15:55 | نویسنده : امیر حسین یوسفی |